آیا غذاهای کنسرو شده مغذی هستند؟

آیا غذاهای کنسرو شده مغذی هستند؟

Share

1. قوطی های کنسرو تازگی، تغذیه، کیفیت و طعم غذا را حفظ می کنند

غذاهای کنسرو شده مغذی هستند زیرا فناوری کنسرو کردن غذا را بدون مواد نگهدارنده و افزودنی، تازه و خوش طعم نگه می دارد. زمانی که غذاها فرآیند کنسرو کردن را طی می کنند، مواد مغذی در آن قفل میشوند، بنابراین میزان ویتامین ها و مواد مغذی موجود در غذا در روز کنسرو کردن به همان اندازه است که یک سال از تاریخ کنسرو میگذرد.

2. سبزیجات کنسرو شده دارای مواد مغذی مشابهی با گزینه های تازه و منجمد هستند

در واقع، بررسی این تحقیق نشان داد که میوه ها و سبزیجات کنسرو شده از نظر تغذیه ای شبیه به تازه و منجمد و در برخی موارد حتی بهتر هستند. به عنوان مثال، رب گوجه فرنگی لیکوپن بیشتری دارد که با کاهش خطر سرطان مرتبط است و ویتامین B بیشتری نسبت به گوجه فرنگی تازه دارد. کنسرو کردن همچنین به فیبر موجود در برخی از سبزیجات مانند کنسرو لوبیا کمک می کند تا محلول تر شود و در نتیجه برای بدن انسان مفیدتر باشد.

3. غذاهای کنسرو شده مقرون به صرفه هستند

خانواده ها می توانند با انتخاب کنسرو، بودجه خود را افزایش دهند. بر اساس تجزیه و تحلیل دانشگاه ایالتی میشیگان، لوبیا تازه تقریباً 500 درصد گرانتر از کنسرو لوبیا است. به علاوه، در پول خود صرفه جویی می کنید زیرا غذاهای کنسرو شده به راحتی فاسد نمی شوند!

4. غذاهای کنسرو شده راحت هستند

خانواده ها زندگی سریعی دارند و همیشه نمی توانند وعده های غذایی خود را حول کار و فعالیت های بچه ها برنامه ریزی کنند. داشتن غذاهای کنسرو شده در انبار شما یک گزینه عالی برای یک وعده غذایی سریع و آسان است تا خانواده ها مجبور نباشند بیرون غذا بخورند. تمام غذاهای کنسرو شده با تاریخ «بهترین تا» یا «تاریخ استفاده تا» مهر زده شده است تا به شما کمک کند تعیین کنید که اقلام باید چه مدت نگهداری شوند. به طور کلی، کنسروهایی که امروز در فروشگاه میخرید، حداقل برای یک سال خوب هستند.

5. کنسرو ها پاتوژن های غذائی را مسدود می کنند

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سالانه حداقل 128000 آمریکایی به دلیل بیماری های ناشی از غذا در بیمارستان بستری میشوند. فرآیند کنسرو کردن با حرارت بالا یکی از ایمنترین فرآیندها برای نگهداری مواد غذایی است زیرا از رشد میکروارگانیسم هایی که باعث بیماری های ناشی از غذا میشوند جلوگیری میکند. غذاهای کنسرو شده راه حلی هوشمندانه برای تغذیه بهتر در دنیای پرشتاب امروزی است. این کنسرو طراوت، طعم و مواد مغذی را حفظ می کند و به شما این امکان را میدهد که در مورد وعده های غذایی سالم مطمئن باشید.

6. کنسرو ها تنوع بی پایانی را در تمام طول سال فراهم می کنند

گیلانی فود تولید کننده انواع کنسرو غذای آماده، خورشت، خوراک، تن ماهی و چاشنی با کیفیت بالا هست.
گیلانی فود وعده های غذایی خوشمزه و مغذی برای خانواده و دوستان در اختیار شما قرار می دهد. و چون غذاها و سبزیجات تازه چیده می شوند و به سرعت در قوطی بسته می شوند، می توانید در تمام طول سال از آنها لذت ببرید!

7. غذاهای کنسرو شده باعث تقویت مواد مغذی می شوند

مطالعه ای از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها منتشر شد، 10 دسته غذایی را که بیشترین سهم را در مصرف نمک (سدیم) دارند، شناسایی کرد و محصولات کنسرو شده شناسایی نشد. گروه های غذایی که بیشترین سدیم را به رژیم غذایی آمریکایی ها اضافه میکنند، نان و رول، کلد و گوشتهای پخته شده و پیتزا بودند. انواع غذاهای کنسرو شده، از جمله کنسرو سبزیجات سرخ شده و کنسرو سوپ در گزینه های بدون سدیم و کم سدیم موجود است. به علاوه با تخلیه و شستشوی غذاهای کنسرو شده با آب، می توانید سدیم را 36 درصد تا 41 درصد کاهش دهید.

8. کنسرو ها از غذای شما محافظت می کنند

قوطی محفظه ای محافظ است که طعم غذا را به خوبی حفظ می کند و غذا را در برابر میکروب ها محافظت می کند. حتی اگر یک قوطی فرورفتگی کوچکی داشته باشد (عمیق تر از انگشت نباشد) و نوک تیز نداشته باشد، تا زمانی که فرورفتگی در کنار قوطی باشد نه در درز، خوردن آن بی خطر است. فرورفتگی در امتداد درزها ممکن است به مهر و موم آسیب برساند و اجازه ورود باکتری را بدهد، بنابراین قوطی باید دور انداخته شود.

9. کنسرو ها ضایعات مواد غذایی را کاهش می دهند

از آنجایی که محصولات تازه ممکن است قبل از فرصت خوردن آن ها فاسد شوند، نگهداری مناسب به افراد کمک می کند تا به اهداف روزانه خود برای میوه ها و سبزیجات برسند. بر اساس یک مطالعه اخیر، آمریکایی ها هر ساله تقریباً 15 تا 20 درصد از میوه ها و سبزیجات تازه را هدر می دهند.

10. کنسرو ها سازگار با محیط زیست هستند

غذاهای کنسرو شده سازگار با محیط زیست هستند زیرا قوطی های فلزی بی نهایت قابل بازیافت هستند. در واقع قوطی های غذا بازیافتی ترین بسته بندی در آمریکا امروزی هستند. نرخ بازیافت آنها بیش از 2.5 برابر بیشتر از سایر گزینه های بسته بندی است.


  1         2         3         4         5      

+