طرز تهیه خوراک بادمجان

طرز تهیه خوراک بادمجان

Share

ما در اینجا آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه خوراک بادمجان ساده و خانگی را برای شما آورده‌ایم.

طرز تهیه خوراک بادمجان ساده مرحله به مرحله

اگر بادمجان دوست دارید خوراک بادمجان و گوجه را درست کنید و از آن لذت ببرید. این غذا مواد اولیه کمی دارد و اگر بادمجان سرخ شده آماده داشته باشید، خیلی سریع آماده می‌شود.

مواد اولیه:
  • بادمجان: یک کیلوگرم
  • گوجه فرنگی: دو تا سه عدد متوسط
  • پیاز: یک عدد بزرگ
  • سیر: ۲ تا ۳ حبه
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و فلفل قرمز: به میزان دلخواه
  • پودر تخم گشنیز: نصف قاشق چای خوری
  • زردچوبه: یک قاشق چای خوری
  • ادویه کاری: نصف قاشق چای خوری
  • چوب دارچین: نصف یک چوب
  • نمک: به میزان لازم
  • گرد غوره: نصق قاشق غذاخوری

برای تهیه این خوراک ابتدا باید بادمجان‌ها را آماده کنید. بادمجان‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. با یک برش طولی آن‌ها را به دو نیم تقسیم کنید. معمولا بادمجان موقع سرخ شدن روغن زیادی جذب می‌کند، برای جلوگیری از جذب زیاد روغن به بادمجان‌ها نمک بزنید. بادمجان‌های نمک زده را حداقل یک ساعت داخل ظرف بگذارید تا آب بیاندازند. بعد از گذشت مدتی بادمجان‌ها را کمی فشار دهید تا آب‌ اضافی آن‌ها کاملا خارج شود و نمک‌ها نیز گرفته شود.

پس از این مرحله داخل یک تابه نچسب کمی روغن مایع بریزید و اجازه دهید روغن کمی گرم شود.

بادمجان‌ها را کف تابه بچینید و اجازه دهید یک طرف آن‌ها سرخ شود، سپس آن‌ها را پشت و رو کنید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

پیاز را پوست بگیرید و نصف کنید. با برش‌های‌ عرضی پیاز را درشت خرد کنید. در یک قابلمه کمی روغن بریزید و پیاز را سرخ کنید.

چند حبه سیر را نیز کمی خرد کنید. نیازی نیست سیرها زیاد خرد شوند، هر حبه سیر را دو تا سه برش بزنید. تکه‌های سیرها باید درشت باشند تا در غذا مشخص شوند. سیرها را به پیازها اضافه کنید و چند ثانیه تفت دهید. مراقب باشید تفت بیش از حد و با شعله زیاد باعث می‌شود سیرها سریع بسوزند.

بعد از تفت دادن سیرها، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز، زردچوبه، ادویه کاری و چوب دارچین را به تابه اضافه کنید. یک تفت کوچک بدهید تا عطر ادویه‌ها بلند شود.

یک قاشق رب گوجه فرنگی را به پیازها اضافه کنید. کمی رب را تفت دهید تا رنگ آن باز شود. در این مرحله می‌توانید کمی نمک به رب اضافه کنید.

مقداری از پیازها را داخل یک بشقاب بریزید.

گوجه فرنگی‌ها را از وسط برش بزنید. آن‌ها را کف قابلمه روی پیازها قرار دهید. سپس بادمجان‌های سرخ شده را نیز روی گوجه فرنگی‌ها بچینید. روی بادمجان‌ها کمی گرد غوره بپاشید تا طعمی ترش به غذا بدهد.

در آخر پیازهایی که داخل بشقاب ریخته بودید را روی بادمجان‌ها بریزید.

یک تا دو لیوان آب جوشیده داخل قابلمه بریزید و درب آن را بگذارید. اجازه دهید خوراک بادمجان روی شعله کم یک ساعت بجوشد.

ترفندهای خوراک بادمجان خوشمزه

دستورالعمل فوق یک روش ساده برای تهیه خوارک بادمجان خوشمزه و لذیذ است اما برای طعم بهتر می‌توانید به دلخواه برخی مراحل را حذف یا برخی مواد را اضافه کنید.

اضافه کردن سیب زمینی و هویچ، این غذا را بسیار خوشمزه می‌کنند. یک سیب زمینی و هویچ را پوست بگیرید و به سه تا چهار تکه خرد کنید. زمانی که بادمجان‌ها را به پیازها اضافه کردید سیب زمینی و هویچ خام را نیز روی آن‌ها قرار دهید تا آبپز شوند.

اگر به رب گوجه فرنگی علاقه ندارید آن را حذف کنید یا کمتر بریزید. این غذا بدون رب گوجه فرنگی رنگ قرمز ندارد اما، همچنان خوشمزه است.

طبق برخی از دستورالعمل‌ها می‌توانید به این غذا غوره نیز اضافه کنید. گرد غوره و غوره کنسروی طعم خوراک بادمجان را کمی ترش می‌کنند. در صورتی که طعم ترش دوست ندارید این دو قلم را حذف کنید.

در صورتی که رژیم هستید و نمی‌توانید بادمجان سرخ شده بخورید بادمجان‌ها را کباب کنید. بادمجان‌ها را با پوست روی شعله پخش کن روی حرارت متوسط قرار دهید تا کباب شوند. پوست بادمجان کبابی را بگیرید و مانند بادمجان سرخ شده روی گوجه‌ها بچینید و اجازه دهید غذا با آب پخته و جاافتاده شود.

خوراک بادمجان را درست کنید و با نان یا یک پلوی خوشمزه نوش جان کنید.


  1         2         3         4         5      

+