طرز تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

Share

در اینجا ما به شما دو مدل کوکو سیب زمینی خوشمزه آموزش می‌دهیم تا درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده و خانگی

کوکو سیب زمینی غذایی است که سریع و ساده آماده می‌شود. معمولا غذاهایی که فوری آماده می‌شوند برای یک شام سبک یا زمان‌هایی که وقت پخت و پز ندارید، عالی هستند. کوکو با سیب زمینی پخته یا خام و حتی ترکیبی از هر دو یا همراه با کمی سبزی خشک ترفندهای مختلف پخت این غذای محبوب هستند. بیایید دو روش محبوب برای پخت این غذای خوشمزه را با شما در میان بگذاریم.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام برای چهار نفر

داخل کوکو سیب زمینی می‌توانید به دلخواه پیازچه، هویچ رنده شده یا سبزی‌های خشک نیز استفاده کنید. هر کدام از این مواد تا حدی طعم کوکو را تغییر می‌دهند و به خوشمزه شدن آن کمک می‌کنند. با این حال، یک کوکو سیب زمینی با طعم اصیل فقط سیب زمینی، پیاز و تخم مرغ دارد. برای کوکو با سیب زمینی خام به مواد زیر احتیاج دارید:

مواد اولیه:
  • سیب زمینی: 3 تا 4 عدد متوسط
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • تخم مرغ: یک عدد
  • زرد چوبه: نصف قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • جعفری خشک: یک قاشق غذاخوری
  • آرد گندم یا نخوچی: یک تا دو قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری: یک قاشق غذاخوری

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و سپس رنده کنید. بهتر است سیب زمینی‌ را با دنده ریز رنده کنید.

یک عدد پیاز را نیز پوست بگیرید و سپس رنده کنید.

آب سیب زمینی و پیاز را بگیرید و آن‌ها را داخل یک ظرف بریزید. آب اضافی سیب زمینی‌ها در ترکیب با تخم مرغ موجب طعم بد کوکو می‌شود. همچنین، آب اضافی پیاز و سیب زمینی باعث می‌شود کوکو در روغن وا برود و کوکو بافت ترد و خوبی نداشته باشد.

یک عدد تخم مرغ را داخل یک کاسه بشکنید، روی آن نمک زردچوبه و فلفل بریزید. تخم مرغ و ادویه‌ها را کمی با چنگال هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی دربیاید. این کار کمک می‌کند بوی زحم تخم مرغ از بین برود. همجنین، برای بهتر شدن طعم آن می‌توانید از کمی وانیل یا بکینگ پودر نیز استفاده کنید.

تخم مرغ زده شده را به سیب زمینی‌ها‌ و پیاز اضافه کنید.

آرد سوخاری و آرد گندم معمولی را نیز به مواد اضافه کنید. افزودن آرد موجب پوک شدن کوکو و وا نرفتن کوکو هنگام سرخ کردن می‌شود.

مواد را چند دقیقه با قاشق یا کفگیر هم بزنید تا همه ترکیبات خوب مخلوط شوند.

برای عطر بهتر کوکو به آن یک تا دو قاشق جعفری خشک یا هر نوع سبزی دیگری نیز اضافه کنید.

اجازه دهید مواد کوکو چند دقیقه در دمای آشپزخانه یا یخچال استراحت کند تا آماده شود.

برای سرخ کردن کمی روغن داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید روی شعله ملایم کمی داغ شود. داغ شدن روغن باعث می‌شود مواد کوکو به ماهیتابه نچسبد و کوکو وا نرود.

با قاشق از مواد کوکو کمی بردارید و داخل روغن بیاندازید و روی آن را با پشت قاشق صاف کنید. اجازه دهید یک طرف آن خوب سرخ شود. میزان سرخ شدن کوکو کاملا سلیقه‌ای است. زمانی که یک طرف آن طلایی شد آن‌ها را برگردانید و طرف دیگر را نیز سرخ کنید.

در آخر کوکوها را داخل ظرف سرو بچینید و با گوجه، خیار، ماست یا سس به همراه نان نوش جان کنید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته بازاری با طعمی متفاوت

کوکو با سیب زمینی پخته نیز بسیار خوشمزه است و طعمی متفاوت دارد. یک ترفند خاص این کوکو را پوک‌ و تردتر می‌کند. اگر یک کوکو به سبک و سیاق بازاری می‌خواهید ما به شما آموزش زیر را پیشنهاد می‌دهیم.

مواد لازم کوکو با سیب زمینی پخته:

  • سیب زمینی: 500 گرم
  • پودر سیر یا سیر تازه: نصف قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: دو عدد
  • آرد: یک قاشق غذاخوری
  • پیاز رنده شده: یک عدد
  • پودر سوخاری: یک تا دو قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز و فلفل سیاه: نصف قاشق چای خوری
  • زرد چوبه: یک قاشق چای خوری
  • آویشن و و اورگانو: به میزان دلخواه
  • نمگ: به میزان لازم
  • روغن زیتون یا کره: یک قاشق غذاخوری

ابتدا سیب زمینی‌ها را خوب بشوید و سپس آبپز کنید. سیب زمینی‌های آبپز شده را له کنید.

پیازها را نیز رنده کنید و آب آن‌ها را خوب بگیرید.

دو عدد تخم مرغ، 2 قاشق پودر سوخاری، پودر سیر، فلفل قرمز، فلفل سیاه، زرد چوبه، نمک، آویشن، پیاز رنده شده را به سیب زمینی‌ها اضافه ‌کنید و با قاشق خوب هم بزنید. مایه کوکو را باید به خوبی هم بزنید تا تمام مواد یکدست شوند.

کمی روغن زیتون یا کره را داخل یک ماهیتابه بریزید و آن را روی شعله قرار دهید. زرد چوبه، فلفل و اورگانو را داخل روغن بریزید و اجازه دهید کمی داغ شوند. سپس کمی آب به آن‌ها اضافه کنید. دو قاشق آرد نیز به آن‌ها اضافه کنید. چند دقیقه مواد را هم بزنید و اگر نیازی به آب بود دوباره به آن اضافه کنید. در نهایت، باید مایه خمیری کمی شل بدست بیاید. این آرد تفت داده شده را به کوکو اضافه کنید. اضافه کردن آرد بدین صورت به پوک و ترد شدن و افزایش حجم کوکو کمک می‌کند.

مواد کوکو را دوباره خوب هم بزنید تا یکدست شود. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود.

بعد از چند ساعت مواد کوکو را از داخل یخچال خارج کنید. از مواد به اندازه یک پرتقال کوچک بردارید و مانند کتلت آن را کف دستتان صاف کنید. به دو طرف آن پودر سوخاری بزنید. پودر سوخاری کاملا اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید

داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید اجازه دهید کمی داغ شود.

کوکوها را داخل روغن سرخ کنید. اگر روغن به خوبی داغ نشود ممکن است کوکوی شما کمی وا برود یا به ماهیتابه بچسبد. پس از داغ بودن روغن مطمئن شوید.

این کوکو بسیار خوشمزه است و خیلی آسان و سریع آماده می‌شود. مطمئنا از طعم دلنشین آن در کنار سبزی خوردن یا گوجه و خیار لذت خواهید برد.

سوالات متداول

1.آیا می‌توان کوکو سیب زمینی را با سیب زمینی خام نیز تهیه کرد؟

بله. این کوکو را می‌توان هم با سیب زمینی خام و هم پخته تهیه کرد. طعم هر کدام از این دو نوع کوکوتا حدی متفاوت است.

2. علت وا رفتن کوکو سیب زمینی چیست؟

آب پیاز و سیب زمینی، اضافه نکردن آرد، استراحت ندادن به مایه کوکو و داغ نبودن روغن از علل مهم وا رفتن کوکو سیب زمینی است.

3. آیا می‌توان به کوکو سیب زمینی سبزی نیز اضافه کرد؟

بله. افزودن سبزی‌های خشک مانند ریحان، جعفری و گشنیز کاملا اختیاری است و طعم آن را خاص‌تر و متفاوت می‌‌کند. به غیر از سبزی خشک می‌توان از پیازچه یا هویچ رنده شده به میزان کم نیز در این غذا استفاده کرد.

4. چرا کوکو سیب زمینی به ماهیتابه می‌چسبد؟

ک دلیل عمده آن جنس ماهیتابه است. باید از تابه‌های تفلون استفاده کنید تا کوکو به ظرف نچسبد. از دلایل دیگر می‌توان به داغ نبودن روغن، استراحت ندادن به مایه کوکو و آب اضافی سیب زمینی و پیاز اشاره کرد.


  1         2         3         4         5      

+