طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و رستورانی

طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و رستورانی

Share

انواع سالادها یک پیش غذای سریع و سبک هستند که به دلیل سبزیجات زیاد حاوی فیبر بالا هستند. فیبر به هضم آسان‌تر غذاها کمک می‌کند و مصرف به اندازه آن‌ برای دستگاه گوارش مفید است. یکی از سالادهای پرطرفدار که در بیشتر مهمانی‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود سالاد اندونزی است که با کلم و سایر سبزیجات تهیه می‌شود. اگر یک سالاد خوشمزه و متفاوت می‌خواهید با ما همراه باشید تا طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی عالی را یاد بگیرید.

مواد اولیه:
  • کلم قرمز: 1 پیمانه
  • کلم سفید؛ 2 پیمانه
  • کالباس: به میزان دلخواه
  • کنسرو ذرت: یک پیمانه
  • نخود فرنگی: نصف پیمانه
  • سس مایونز: نصف فنجان
  • خیار شور: 4 عدد
  • هویج: 2 عدد
  • کشمش: به میزان دلخواه
  • آبلیمو: سه قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

دستورالعمل تهیه سالاد اندونزیایی

1.ابتدا کلم برگ سفید و قرمز را به صورت رشته‌های نازک برش می‌دهیم. برش‌ها نباید بیش از حد باریک یا خیلی ضخیم باشند، برای یکدست شدن برش‌ها می‌توانید از رنده با دندانه‌های درشت استفاده کنید. کلم برگ خرد شده را در یک کاسه بزرگ و جادار می‌ریزیم. خرد کردن کلم به صورت رشته‌ای باعث می شود که هم سالاد اندونزی زیباتری داشته باشید و هم سس به خوبی با کلم‌ها ترکیب شود و به آن‌ها طعم دهد.

2. در مرحله دوم نوبت به آماده‌سازی ذرت و نخود فرنگی می‌رسد. برای تهیه سریع و آسان‌تر این سالاد می‌توانید از کنسرو ذرت و نخود فرنگی استفاده کنید. کنسروها یکی غذاهای آماده هستند که پخته شده‌اند و نیازی به آماده‌سازی ندارند. توجه داشه باشید که کنسرو نخود فرنگی و ذرت را آبکش کنید تا آب اضافه آن‌ها خارج شود و سپس آن‌ها را به کلم‌ها اضافه کنید.

3. در این مرحله باید هویچ‌ها را آماده کنیم. هویج را می‌توانید به سلیقه خود به صورت پخته یا خام در این سالاد استفاده کنید. در هر صورت هویچ‌ها نیز باید مانند کلم برگ‌ها به صورت رشته‌ای رنده شوند و به کاسه حاوی کلم‌ها اضافه شوند.

4. خیار شور قسمت خوشمزه و طعم دهنده سالاد اندونزی است. خیارهایی که خیلی شور نیستند را انتخاب کنید و آن‌ها را ریز خرد کرده و بعد از اینکه آب اضافی آن را گرفتید آن را به سبزیجات دیگر اضافه کنید. تعداد خیارشورها تقریبا به دلخواه است اگر به خیار شور علاقه دارید می‌توانید کمی بیشتر استفاده کنید اما بیش از حد زیاد نباشد.

5. کالباس‌ها را نیز به رشته‌های نازک برش دهید و به کاسه سبزیجات اضافه کنید.

6. در این مرحله باید سس سالاد را آماده کنیم. برای این منظور سس مایونز را در یک کاسه بریزید، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه آبلیمو به آن اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا سسی شل و یکدست داشته باشید. سس نباید بیش از حد ترش شود پس در اضافه کردن آبلیمو دقت کنید. همچنین در صورتی که خیارشورها بیش از حد شور هستند می‌توانید نمک را حذف کرده یا کمتر استفاده کنید.

7. در مرحله آخر سس را باید به مواد داخل کاسه اضافه کنید و به آرامی آن‌ها را هم بزنید تا سس به خوبی با سبزیجات مخلوط شود. سالاد را در ظرف سرو بریزید و در آخر آن‌ را با کشمش تزئین کنید. بهتر است سالاد را چند ساعت قبل از مصرف در یخچال قرار دهید تا مواد سالاد به خوبی طعم‌دار و خنک شوند.


  1         2         3         4         5      

+