با کنسرو تن ماهی چی بخوریم؟

با کنسرو تن ماهی چی بخوریم؟

Share

اگر از ترکیب و طعم‌های تکراری با تن ماهی خسته شده‌اید وقت آن رسیده ترکیبات جدیدی یاد بگیرید و تن ماهی را به یک سبک زندگی تبدیل کنید.

زمانی که تن ماهی با برخی سبزیجات و ادویه‌ها ترکیب می‌شود طعم منحصر به فرد و لذیذتری می‌گیرد اما معمولا با برخی مواد توصیه نمی‌شود. به علت طبع سرد تن ماهی توصیه می‌شود این غذا با ماست، دوغ و باقالی مصرف نشود زیرا باعث معده درد و مشکلات گوارشی خفیف می‌شود. اما بسیاری از ترکیبات دیگر هستند که به تن ماهی طعمی لطیف و فوق العاده می‌دهند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین ترکیبات از تن ماهی و انواع خوراکی‌ها آشنا شویم.

با کنسرو تن ماهی چی درست کنیم؟

معمولا ترکیب تن ماهی با سبزی پلو اولین ایده برای یک ناهار ساده دریایی است که به ذهنتان می‌رسد؛ اما اگر به دنبال طعم‌ها و ترکیبات جدید با تن ماهی هستید با ما باشید تا بهترین ترکیبات را بشناشید. در رسپی‌های مختلف تن ماهی به راحتی با انواع مواد خوراکی ترکیب می‌شود و طعمی نو می‌سازد. با کمی خلاقیت و شناخت طعم‌ها می‌توانید خوشمزه‌ترین ترکیبات مناسب ذائقه و سلیقه‌تان را پیدا کنید.

تن ماهی با سس مایونز عالی می‌شود در کنار آن‌ها می‌توان انوع سبزیجات و خیار شور را هم قرار داد و یک ساندویچ خوشمزه و سالم برای ناهار یا شام درست کرد. ترکیب تن ماهی‌، سس مایونز و خردل، خیار شور، ترشی کیپر و کره یک ایده برای ساندویچ خانگی با ترکیبی از طعم‌های شگفت انگیز شور، دریایی، کره‌ای و ترش و اسیدی است.

علاوه بر این، تن ماهی با آبلیمو، سیب زمینی، سیر، گوجه فرنگی، آووکادو، کاهو، انواع پنیر، رازیانه، کره، فلفل قرمز، پیاز ترشی، سیر ترشی و سبزی‌هایی مانند شاهی، شوید و جعفری ترکیبات بی‌نظیری می‌سازد. کافیست برای نوع غذای خود تصمیم بگیرید و یک ترکیب ایده‌آل با تن ماهی و این مواد بسازید.

همبرگر تن ماهی

تقریبا کسی نیست که عاشق همبرگر نباشد. با دو قوطی تن ماهی ، آرد سوخاری، پارمزان، پیاز، تخم مرغ، سس مایونز، سبزی‌های خشک مورد علاقه و سیر می‌توان یک همبرگز لذیذ تهیه کرد. تمام مواد را داخل یک کاسه بریزید مخلوط کنید، بعد از یک استراحت کوتاه مواد را به صورت همبرگرهای معمولی درست کنید. همبرگرهای تن ماهی را به صورت گریل با سرخ شده آماده کنید. برگر تن ماهی را با پیازچه و سس مایونز تند سرو کنید تا ترکیبی عالی داشته باشید.

تن ماهی برای پاستا

تن ماهی را می‌توانید با روش‌های مختلف به پاستاهای مورد علاقه خود اضافه کنید. تن ماهی را به سس مخصوص پاستا خود اضافه کنید تا به طعم آن عمق دهید. تن ماهی در کنار گوجه فرنگی، سیر، زیتون، فلفل دلمه، پنیر پارمزان و آبلیمو یک سس خوش طعم و متفاوت برای پاستاهای شما می‌شود.

ترکیب اسفناج و پونه کوهی با تن ماهی یک سالاد متفاوت می‌شود. با کمی اسپاگتی پخته شده و آبکش شده، تن ماهی، اسفناج، گوجه فرنگی، پونه کوهی، آبلیمو، روغن زیتون و فلفل یک سالاد ساده اما فوق‌العاده خواهید داشت.

پنیر خامه‌ای، برگ ریجان، کمی آبلیمو و نمک و فلفل را ترکیب کنید به آن یک قوطی تن ماهی اضافه کنید تا یک سس خاص با طعمی بی‌نظیر برای نودل و پاستای خود داشته باشید.

تن ماهی با سیب زمینی

سیب زمینی و کنسرو تن ماهی همراه با کمی سس یا حتی ساده، ترکیبی سیر کننده و بی نظیر است. اگر فقط چند سیب زمینی دارید آن‌ها را آبپز کنید، سپس خرد کنید و به تن ماهی خود اضافه کنید. این سالاد را با برگ‌های اسفناج پخته شده، چند عد گوجه گیلاسی، سس خردل و پیاز قرمز تکمیل کنید. پوره سیب زمینی یا سیب زمینی سوخاری و چیپسی نیز در کنار تن ماهی ترکیبی خاص برای بچه‌ها خواهد بود.

تن ماهی همراه با سبزیجات

زمانی که به دنبال یک غذای سبک و پر از فیبر هستید، سالادها بهترین گزینه هستند. کمی تن ماهی به سالاد شما پروتئین نیز اضافه می‌کند تا غذایی مقوی‌ داشته باشید. طعم دریایی تن ماهی‌ با تلخی سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کاهو، جعفری، ریحان و شوید به خوبی جفت می‌شود. سبزیجات بخار پز یا خام همراه با تن ماهی یک سالاد سریع و خوشمزه می‌سازند که حتی روی میز مهمانی‌های شما می‌درخشند.

تن ماهی و آووکادو

طعم ملایم و گردویی آووکادو در کنار تن ماهی شگفت‌انگیز و باورنکردنی خواهد بود. سالاد تن ماهی و آووکادو را می‌توان در کنار شام یا حتی به عنوان یک ناهار سرو کرد زیرا به سرعت تهیه می‌شود و سرشار از پروتئین است. آووکادو به سالاد تن ماهی، طعمی خامه‌ای و سالم بدون نیاز به مایونز می‌دهد. کمی آب لیمو و گشنیز هم در این ترکیب، سالاد را برای سرو تکمیل می‌کند.

تن ماهی همراه با آووکادو، خیار، پیاز قرمز، گشنیز، آبلیمو، فلفل و نمک و کمی روغن زیتون نیز یک سالاد خوشمزه و بی‌نظیر خواهد بود.

تن ماهی با برنج

تن ماهی با برنج نیز یک ترکیب فوق‌العاده است. برنج را می‌توانید به سبک‌های مختلف با تن ماهی مخلوط کنید تا ترکیبی هیجان‌انگیز و جدید داشته باشید. پیاز، سیر، گوجه فرنگی و فلفل را با کمی روغن تفت دهید و سپس تن ماهی را با آن‌ها مخلوط کنید. این سس برای برنج بی‌نطیر است، آن را روی برنج سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

خوشمزه‌ترین غذاها با تن ماهی

دیدیم که تن ماهی با طیف وسیعی از مواد خوراکی و ادویه‌ها ترکیب شده و به غذایی ایده‌آل تبدیل می‌شود. تن ماهی با سبزیجات و سس مایونز می‌تواند هم یک ساندیچ سریع و خوشمزه هم برای پاستاها یک سس متفاوت و عالی باشد. پس خودتان را به ترکیبات ساده و روزمره محدود نکنید، کمی خلاقیت چاشنی آشپزیتان کنید و ترکیبات بی‌نظیری با تن ماهی تهیه کنید. اگر از طعم‌های جدید استقبال می‌کنید کمی پنیر، آووکادو، پیازچه و اسفناج به تن ماهی خود اضافه کنید و از آن لذت ببرید. در کنار آن‌ها انواع ادویه‌ها مانند فلفل سیاه یا قرمز و آبلیمو به تن ماهی و سبزیجات طعم منحصر به فردی می‌دهد.


  1         2         3         4         5      

+