خواص سبزیجات, اکسیر طبیعی جوانی

خواص سبزیجات, اکسیر طبیعی جوانی

Share
اولین چیزی که در ترکیب سبزیجات برگدار یا ساقه سبز جلب توجه می کند، زیاد بودن آب آنهاست.
سبزیجات حاوی بیش از 90٪ آب و فقط بین 0.15 تا 0.30٪ چربی است. این مقدار زیاد آب و درصد کم کالری آن، سبزیجات را برای همه کسانی که مشکلات چاقی دارند ایده آل می کند.

در صورت تمایل می توانید برای صرفه جویی در زمان از کنسرو های غذای آماده گیلانی جهت بهره مندی از خواص سبزیجات تازه استفاده نمایید، در ادامه چند نمونه ذکر خواهد شد.

سبزی قورمه سرخ شده گیلانی
سبزی قورمه سرخ نشده منجمد گیلانی
سبزی قورمه سرخ شده منجمد گیلانی

علاوه بر این خواص، میزان بالای آب و سرشار بودن از پتاسیم آن را برای درمان احتباس مایعات مناسب می کند. برای برخی افراد از دست دادن آب بسیار راحت است، مانند افرادی که وزن بیش از حد دارند، مشکلات احتباس مایعات به دلیل نارسایی قلبی، آرتریت روماتوئید، نقرس، نارسایی کلیه، بارداری، یائسگی و غیره دارند.

سبزی پلو گیلانی
سبزی پلویی تازه منجمد گیلانی
سبزیجات به طور کلی سدیم کمی دارند و کلسیم و منیزیم بالایی دارند، بنابراین مصرف آنها برای کسانی که نیاز به رژیم غذایی حاوی مواد غذایی کم سدیم دارند، به ویژه افراد مبتلا به فشار خون بالا، بیماری کلیوی یا پوکی استخوان، به شدت توصیه می شود.

سبزیجات حاوی مقدار زیادی ویتامین و فیبر هستند

سبزیجات حاوی مقادیر زیادی ویتامین به خصوص ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B هستند. ویتامین‌های C و A دو تا از بهترین آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند که می‌توانند باعث بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان شوند.

سبزی کوکو سرخ شده گیلانی
سبزی کوکو سرخ شده منجمد گیلانی
کوکو سبزی نیمه آماده منجمد گیلانی
مصرف روزانه کافی سبزیجات می تواند نیازهای خاص هر فرد را تامین کند، بدون اینکه نیازی به استفاده از مکمل های ویتامینی باشد.

سبزیجات حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی گیاهی هستند.

این اجزا که کاروتنوئیدها هستند، همانطور که در بالا ذکر شد، "اکسیر طبیعی جوانی" واقعی هستند، بنابراین با جلوگیری از تخریب سلول هایمان، به ما کمک می کنند برای مدت طولانی تری جوان بمانیم.

مخلوط سبزیجات گیلانی
مخلوط سبزیجات منجمد گیلانی
به عنوان مثال، ثابت شده است که مصرف بسیاری از میوه ها و سبزیجات با برگ سبز تیره از ایجاد سرطان ریه جلوگیری می کند.
نشان داده شده است که مصرف گیاهانی از خانواده کلم که شامل همان کلم، کلم بروکسل، کلم بروکلی و غیره است، به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک می کند.
سبزیجات از تشکیل تومورهای سرطانی به ویژه سرطان ریه و سرطان سینه جلوگیری می کنند، به حفظ سلامت پوست، وضعیت بینایی خوب و محافظت در برابر عفونت کمک می کنند.

سبزی قلیه ماهی تازه منجمد گیلانی
سبزی آش تازه منجمد گیلانی
مواد شیمیایی گیاهی اصلی سبزیجات به شرح زیر است:

لوتئین: با جلوگیری از کاهش بینایی به حفظ بینایی کمک می کند. غذاهای اصلی حاوی لوتئین اسفناج یا کاهو هستند.

کومستان: جوانه‌های یونجه، کلم یا برگ‌های شبدر سرشار از این فیتوکمیکال هستند.

ایندولها: در این میان مهمترین آنها سولفورافان و ایندول هستند. دومی به کاهش استروژن کمک می کند و از پیشرفت سرطان سینه جلوگیری می کند. ایندول ها به طور کلی مواد سمی را که ممکن است مسئول ایجاد تومورهای سرطانی باشند خنثی می کنند.
در میان غذاهای غنی از این اجزا، تمام گیاهان خانواده چلیپایی (کلم و گیاهان مشابه) را داریم. همه سبزیجات سرشار از کلروفیل هستند. کلروفیل، از نظر غذایی، دارای خواص آنتی اکسیدانی است، به کبد و کلیه ها کمک می کند تا سموم را از بین ببرند و با کاهش کلسترول و تری گلیسیرید، گردش خون را بهبود می بخشد.
همچنین از پوست محافظت می کند و به بهبود زخم ها و عفونت ها کمک می کند. بسیاری از افراد مبتلا به آرتریت و آرتروز می گویند که آنها به کاهش التهاب مفاصل کمک می کنند. همچنین در درمان پوکی استخوان مفید است.

ایزوتیوسیانات ها: آنها عمدتاً در خانواده کلم ها وجود دارند که طبق مطالعات انجام شده در فرانسه، به نظر می رسد رشد سلول های سرطانی در ریه ها را چه در افراد سیگاری و چه در غیرسیگاری ها کند می کنند. اثرات آنتی اکسیدانی آن مسئول این خاصیت است.


  1         2         3         4         5      

+