کدام کنسرو تن ماهی رژیمی است؟

کدام کنسرو تن ماهی رژیمی است؟

Share

در این مطلب همراه ما باشید تا در انتخاب بهترین کنسرو تن ماهی رژیمی به شما کمک کنیم.

کنسرو تن ماهی رژیمی چیست؟

تمام کنسروهای تن ماهی با طعم‌های مختلف عرضه می‌شوند اما، پایه تمام آن‌ها آب یا روغن است. برخی از تن ماهی‌ها در روغن مایع آفتابگردان یا روغن زیتون عرضه می‌شوند. با این حال، برخی از انواع کنسرو تن ماهی رژیمی نیز هستند که در آب نمک بسته‌بندی می‌شوند.

هر کدام از این تن ماهی‌ها مزه و طعم خاص خود را دارند و برخی از آن‌ها پرطرفدارتر هستند. انواع تن ماهی‌ها با طعم‌های مختلف به راحتی با هر غذایی میکس می‌شوند و آن را خوشمزه و مغذی‌‌تر می‌کنند. اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید اما، زمان کافی برای پخت ماهی تازه ندارید جایگزین کردن تن ماهی محصولات گیلانی کاری عاقلانه خواهد بود.

تن ماهی‌های روغنی خوشمزه با بافتی نرم اما پرکالری هستند. در مقابل تن ماهی‌ در آب نیز وجود دارد که کالری دارد. این تن ماهی‌ها برای افراد با رژیم کم کالری، انتخابی مناسب هستند. همچنین، برای افرادی که چربی خون بالایی دارند و نباید چربی اضافی دریافت کنند نیز تن ماهی در آب نمک گزینه‌ای ایده‌آل است.

مزایای تن ماهی رژیمی

هم تن ماهی‌های روغنی و هم تن ماهی‌های غوطه‌ور در آب نمک گزینه‌های بسیار مفیدی هستند. با این حال، تفاوت‌های ظریفی بین آن‌ها وجود دارد. شاید باور داشته باشید که برای افرادی که رژیم هستند، کنسرو تن ماهی در آب نمک انتخاب بهتری است زیرا، کالری کمتری نسبت به تن ماهی در روغن دارد.

به طور کلی، کنسرو تن ماهی یک غذای مقرون به صرفه و سریع است. برای روزهایی که باشگاه می‌روید و نیاز به یک وعده غذای سریع و مقوی دارید، این کنسروها انتخابی عالی هستند. همچنین، انواع تن ماهی‌ها گزینه‌ای عالی برای مسافرانی هستند که باید غذاهای مقوی و سالم بخورند اما دسترسی به رستوران یا وسایل پخت و پز ندارند.

در برخی از برندها، تن ماهی در روغن زیتون کمی گران‌تر از کنسرو تن ماهی رژیمی‌ در آب نمک است. بنابراین تن ماهی در آب علاوه بر کالری کمتر، مقرون به صرفه‌تر نیز است. کنسرو ماهی در آب یک انتخاب سالم و مغذی است که تمام مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن ورزشکاران و افراد با رژیم‌های سخت را برآورده می‌کند.

این غذای سالم سرشار سرشار از پروتئین و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین‌های ب کمپلکس، ویتامین‌های A و D و همچنین آهن، سلنیوم و فسفر است. همچنین، تن ماهی حاوی اسیدهای چرب ضروری سالم امگا 3 است. با مصرف تن ماهی به واسطه وجود چربی‌های غیر اشباع مفید، سطح کلسترول خون کاهش یافته و عملکرد قلب و عروق بهبود می‌یابد. بنابراین، اضافه کردن آن به رژیم غذایی اغلب نیازهای بدن را برآورده کرده و سلامتی را تضمین می‌کند.

انواع غذاها با کنسرو تن ماهی رژیمی

تن ماهی نه تنها خوشمزه است بلکه به راحتی با دستور العمل‌ انواع غذاهای مورد علاقه شما جفت می‌شود و به بدن شما مواد مغذی زیادی را می‌رساند. کنسرو تن ماهی در آب نمک بهترین انتخاب برای بسیاری از ساندویچ‌های رژیمی است. تکه‌های گوشت در یک قوطی کنسرو تن ماهی پر از آب نمک، نسبتاً خشک هستند. بنابراین، برای طعم‌دهی به بافت آن به برخی عناصر رطوبت‌رسان نیاز دارید.

برای خوشمزه کردن تن ماهی رژیمی خود می‌توانید از طعم دهنده‌هایی که لزوماً چرب نیستند مانند آب مرکبات یا سبزیجات تازه یا خشک استفاده کنید. حتی در مواردی می‌توانید مقدار خیلی کم از عناصری با چربی مفید مانند آووکادو یا کمی پنیر نیز استفاده کنید تا بافت تن ماهی بهتر شود.

ترکیب کنسرو تن ماهی رژیمی با پاستا، لوبیا، تخم مرغ، شوید، جعفری، سس مایونز رژیمی، پیازچه، پنیر، سیب زمینی پخته، زیتون و انواع ادویه‌ها می‌تواند یک غذای بسیار خوشمزه و در عین حال رژیمی باشد. با افزودن سایر مواد غذایی به تن ماهی مجموعه وسیعی از مواد مغذی را دریافت می‌کنید.

تن ماهی بسته بندی شده در آب به راحتی به هر غذای رژیمی اضافه می‌شود، بدون اینکه نگران کالری اضافی آن باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را بجوشانید و هر طور که می‌خواهید آماده کنید. البته توجه به این نکته بسیار مهم است که تن‌ ماهی در آب نمک ممکن است نمک زیادتری داشته باشد. بنابراین، به میزان نمک آن توجه کنید و در صورت لزوم آب اضافی آن را خالی کنید. بدین ترتیب نمک اضافی تن ماهی گرفته می‌شود و با خیال راحت می‌توانید آن را میل کنید.

سوالات متداول

1.انواع تن ماهی کدامند؟

تن ماهی در بازار انواع مختلفی دارد. مهم‌ترین و پرفروش‌ترین تن ماهی‌های ایرانی تن ماهی در آب، در روغن، با طعم لیمویی، همراه با سبزیجات، فلفی، سیری و دودی است.

2. کدام تن ماهی رژیمی است؟

تن ماهی در آب یک نوع کنسرو رژیمی محسوب می‌شود. در این کنسرو تن ماهی روغن اضافی استفاده نمی‌شود و برای افرادی که رژیم کم چرب دارند بسیار مناسب است.

3. مزایای تن ماهی در آب نمک چیست؟

تن ماهی در آب، چربی اشباع و کالری کم‌تری نسبت به تن ماهی در روغن دارد. این مدل تن ماهی‌ سرشار از امگا 3، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بدن است.

4. آیا تن ماهی در آب، نمک بیشتری نسبت به تن ماهی در روغن دارد؟

میزان نمک تن ماهی به برند کنسرو بستگی دارد. در برخی از برندها نمک تن ماهی در آب، کم‌ است. برای اطلاع از میزان نمک هر کنسرو می‌توانید اطلاعات روی بسته بندی را مطالعه کنید.

5. طعم و مزه تن ماهی در آب چگونه است؟

به دلیل اینکه تن ماهی در آب فاقد روغن اضافی است بافت گوشت آن کمی خشک‌تر است. اما با این حال، طعم و مزه خوبی دارد. در صورت لزوم با افزودن آب مرکبات، کمی سس مایونز رژیمی، پنیر کم چرب یا آووکادو می‌توان بافت آن را بهبود داد.


  1         2         3         4         5      

+