آیا محصولات منجمد شده خاصیت دارند؟

آیا محصولات منجمد شده خاصیت دارند؟

Share

امروزه افراد به دلیل مشغله کاری بیشتر به سمت غذاهای نیمه آماده و منجمد می‌روند. غذاهای نیمه آماده و منجمد کار شما را برای پخت سریع غذاها آسان‌تر می‌کند. سبزیجات، میوه‌ها و انواع غذاها را می‌توان به روش‌های مختلف منجمد کرد تا در تمام فصول سال قابل دسترس باشند. اما سوال بسیاری از افراد این است که آیا غذاهای منجمد خاصیت خود را حفظ می‌کنند؟ در اینجا ما شما را با خواص غذای آماده منجمد شده بیشتر آشنا می‌کنیم.

روش انجماد تاثیر زیادی بر حفظ خواص انواع غذاها، سبزیجات و میوه‌جات دارد. محصولات گیلانی به روش IQF یا Individual Quick freezing منجمد می‌شوند. در این روش، سبزیجات تازه یکی یکی و سریع منجمد می‌شوند. یکی از بزرگترین مزیت‌های انجماد سریع در محصولات گیلانی این است که کیفیت و تازگی غذاها حفظ می‌شود. هنگامی که غذا به سرعت منجمد می‌شود، کریستال‌های یخ کوچک‌تری تشکیل می‌شوند که به حفظ طعم و بافت غذا کمک می‌کند. بلورهای بزرگ یخ که در طی فرآیندهای انجماد آهسته ایجاد می‌شوند، به دیواره‌های سلولی محصولات غذایی آسیب می‌زنند که بر طعم و بافت تأثیر بدی می‌گذارد. بدین ترتیب، سبزیجات آماده منجمد گیلانی بهترین گزینه برای پخت غذایی سالم و مفید هستند.

در ادامه به معرفی بهترین محصولات منجمد صنایع غذایی گیلانی می‌پردازیم.

مزیت و خواص غذای آماده منجمد شده

فناوری انجماد روز به روز بیشتر در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تولید کنندگان تلاش می‌کنند تا در تمام طول سال غذاهای منجمد باکیفیت و تازه را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند. این تصور اشتباه در بین برخی از افراد وجود دارد که سبزیجات و میوه‌های یخ زده مواد مغذی خود را از دست می‌دهند، اما از آنجایی که معمولاً محصولات خیلی سریع منجمد می‌شوند، حداکثر سطح مواد مغذی خود را حفظ می‌کنند.

بسیاری از مردم انجماد را به عنوان راهی برای تهیه غذاهای سالم و خانگی می‌شناسند و با خواص غذای آماده منجمد شده آشنا هستند.

میوه‌ها و سبزیجات منجمد شده را می‌توان به صورت خرد شده یا کامل نگه‌داری کرد. به عنوان مثال سبزی قورمه در این روش به راحتی برای مدت طولانی‌تری قابل نگه‌داری است و هر زمان که بخواهید قابل پخت است.

این غذاها گزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه برای کسانی هستند که می‌خواهند بدون نگرانی از هدر رفتن مواد مغذی، غذاهای تازه، سالم و البته آماده، استفاده کنند.

در حالی که محصولات تازه چیده شده بیشترین مواد مغذی را دارند اما همیشه به راحتی در دسترس نیستند. اما محصولات غذایی منجمد در تمام طول سال در دسترس هستند. هر زمان که نیاز به سبزی و میوه خاصی در طول سال داشته باشید، غذاهای منجمد IQF گیلانی را می‌توانید در بسیاری از سوپرمارکت‌ها با قیمت مناسب پیدا کنید.

یکی از مزایای فناوری IQF در محصولات غذایی گیلانی این است که سبزیجات و میوه‌ها خواص خود را از دست نمی‌دهند. در این روش طعم و بافت غذاها دست نخورده باقی می‌ماند و مواد مغذی حفظ می‌شوند.

طول عمر غذاهای منجمد به نوع غذا بستگی دارد. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، یک نوع سبزی می‌تواند تا 12 ماه در فریزر بماند و خواص خود را از دست ندهد.

برخی از غذاها به صورت منجمد، آماده طبخ هستند و برای زمان‌هایی که وقت کافی برای پخت غذا ندارید کار شما را آسان‌تر می‌کنند و در زمان خیلی کوتاه غذای شما آماده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سبزیجات و میوه‌های منجمد مواد غذایی کمتری از دست می‌دهند. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که در 66 درصد موارد، میوه‌ها و سبزیجات منجمد حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری مانند ویتامین C، پلی فنول‌ها، بتاکاروتن و لوتئین در مقایسه با انواع مواد غذایی تازه‌ای هستند که به مدت سه روز در یخچال نگهداری شده‌اند. بدین ترتیب، خواص غذای آماده منجمد شده همیشه حفظ می‌شود.

انواع غذاهای آماده منجمد شده

بسیاری از انواع مواد‌غذایی را می‌توان به صورت منجمد شده نگه‌داری کرد. به عنوان مثال، آلبالو، نخود فرنگی و انواع سبزی‌ها کاندیدهای عالی برای انجماد سریع هستند. البته سایر غذاها مانند انواع کوکو و فلافل را نیز به این روش برای مدت طولانی‌تری نگه‌داری کرد. انواع مختلفی از سبزیجات و میوه‌جات در صایع غذایی گیلانی به روش IQF منجمد می‌شوند و خواص غذای آماده منجمد شده را حفظ می‌کنند، از جمله:

آلبالو بدون هسته منجمد

آلبالوهای منجمد گیلانی از میوه‌های تازه، تمیز و سالم تهیه می‌شوند. پس از انجماد IQF، محصول آماده بسته‌بندی می‌شود. آلبالوهای منجمد منابع عالی فیبر و ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم مانند پتاسیم و ویتامین C هستند. وقتی آلبالو به عنوان میوه یخ زده و به صورت کاملا طبیعی نگهداری شود، بسیاری از مزایای تغذیه‌ای خود را حفظ می‌کند. صنایع غذایی گیلانی انواع بسته‌های آلبالوی بدون هسته و با هسته را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.
جهت سفارش این محصول کلیک کنید: آلبالو بدون هسته منجمد شده گیلانی
آلبالو هسته منجمد شده گیلانی

شاه‌ توت منجمد

محتوای آنتی اکسیدانی بالای شاه‌توت و طعم عالی، آن‌ها را به میوه‌ای پرطرفدار و خاص تبدیل کرده است. شاه‌توت میوه‌ای بسیار ظریف و فاسد شدنی است به همین دلیل به سختی می‌توان آن را برای طولانی‌ مدت نگه‌داری کرد. شاه‌ توت را می‌توان به روش IQF‌ منجمد کرد و در اسموتی‌ها، انواع کیک و سایر خوراکی‌ها به راحتی استفاده کرد.
جهت سفارش این محصول کلیک کنید: شاه توت منجمد گیلانی
شاه توت منجمد گیلانی

سبزی قورمه منجمد

قورمه سبزی یک غذای پرطرفدار است که درست کردن آن، مخصوصا تهیه سبزی مخصوص آن، زحمت زیادی دارد. سبزی های منجمد و آماده گیلانی به شما امکان می‌دهد هر زمان که اراده کردید قورمه سبزی درست کنید. سبزی قورمه آماده منجمد گیلانی از سبزی‌های تازه تهیه می‌شوند که به روش کاملا بهداشتی پاک و شسته شده‌اند و با نسبت‌های دقیق با یکدیگر مخلوط شده اند. سبزی قورمه گیلانی به روش انجماد سریع IQF تهیه می شوند که تمام خواص سبزی تازه را حفظ می‌کند. سبزی قورمه گیلانی به دو روش سرخ شده و سرخ نشده عرضه می‌شود.
جهت سفارش این محصول کلیک کنید: سبزی قورمه سرخ شده منجمد گیلانی
سبزی قورمه سرخ شده منجمد گیلانی

جهت سفارش این محصول کلیک کنید: سبزی قورمه سرخ نشده منجمد گیلانی

سبزی سرخ نشده منجمد قورمه سبزی گیلانی

کوکو سبزی نیمه آماده منجمد

کوکو سبزی غذایی خوشمزه و لذیذ است که به راحتی آماده می شود. اما پاک کردن و شستن سبزی‌ها زمان زیادی می‌گیرد. کوکو سبزی گیلانی ترکیبی از سبزی‌های تازه مخصوص کوکو است و به صورت نیمه آماده و منجمد در فروشگاه‌ها ارائه می شود. این غذای آماده طبخ، مناسب افراد شاغل و پر مشغله است که به تازگی و سلامت غذای خود اهمیت می‌دهند. کوکو سبزی گیلانی به روش IQF منجمد شده و کافیست مطابق دستور جعبه طبخ شود.
جهت سفارش این محصول کلیک کنید: کوکو سبزی نیمه آماده منجمد گیلانی
کوکو سبزی منجمد نیمه آماده گیلانی

کوکو سیب زمینی

حفظ طعم، ماندگاری بیشتر و حفظ خواص غذای آماده منجمد شده بسیار مهم است. کاهش ناگهانی دما در IQF با به حداقل رساندن میکروارگانیسم‌ها، جلوگیری از خطرات آلودگی و تضمین حداکثر کیفیت بهداشتی همراه است. انواع غذاها مانند کوکو سیب زمینی که ترکیبی از سیب زمینی، تخم‌مرغ و ادویه است نیز با روش انجماد سریع برای مدت طولانی قابل نگه‌داری است. کوکو سیب زمینی نیمه آماده گیلانی را کافیست مطابق دستور روی بسته‌بندی در مدت زمان کوتاهی طبخ کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید.
جهت سفارش این محصول کلیک کنید: کوکو سیب زمینی نیمه آماده منجمد گیلانی
کوکو سیب زمینی منجمد نیمه آماده گیلانی

بادمجان کبابی منجمد

بادمجان به عنوان پایه و اساس بسیاری از غذاهای ایرانی کاربرد زیادی دارد. کشک بادمجان، میرزا قاسمی، تاس کباب، حلیم بادمجان و قیمه غذاهای محبوبی هستند که اساس آن‌ها بادمجان است. بادمجان کبابی منجمد گیلانی بدون روغن تهیه شده است و برای تمام غذاها مناسب است. با تهیه بادمجان آماده کبابی برای روزهایی که زمان زیادی ندارید تهیه انواع غذاها را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.
جهت سفارش این محصول کلیک کنید: بادمجان کبابی منجمد شده گیلانی
بادمجان کبابی منجمد شده گیلانی

سبزیجات

مخلوط انواع سبزیجات مانند نخود فرنگی و ذرت برای تهیه وعده‌های غذایی و دورچین غذاها گزینه عالی است. سبزیجات منجمد IQF گیلانی در بسته ‌بندی‌های آسان بازشو عرضه می‌شوند و در آن‌ها تمام خواص غذای آماده منجمد شده حفظ می‌شود. این سبزیجات به صورت تازه و با کیفیت در تمام فصول سال با قیمت مناسب به راحتی در دسترس هستند.
جهت سفارش این محصول کلیک کنید: مخلوط سزیجات منجمد گیلانی
سبزیجان منجمد گیلانی

مایه آلبالو پلو

آلبالو پلو اگر به روش حرفه‌ای درست شود بسیار خوشمزه و عالی است. مایه آلبالو پلو گیلانی با حرفه‌ای‌ترین دستور همراه با گوشت چرخ شده آماده شده است تا در فصولی که به آلبالو تازه دسترسی ندارید نیز بتوانید این غذای خوشمزه را آماده کنید. اگر در زمستان هوس آلبالو پلو کردید نگران نباشید مایه آماده آلبالو پلو آماده گیلانی به کمک شما می‌آید.
جهت سفارش این محصول کلیک کنید: مایه آلبالو پلو منجمد گیلانی
مایه آلبالو پلو منجمد گیلانی

غوره تازه منجمد

غوره یکی از بهترین چاشنی‌های غذاهای ایرانی است که متاسفانه در همه فصول در بازار یافت نمی‌شود. غوره‌های تمیز و منجمد انواع خورشت‌ها مانند قورمه سبزی، مسما بادمجان، غذاهای محلی و خوراک مرغ را خوش طعم و مزه‌دار می‌کند. غوره‌های منجمد گیلانی طعم و خواص خود را برای مدت طولانی نگه می‌دارد و همیشه تازه و خوشمزه هستند.
جهت سفارش این محصول کلیک کنید: غوره تازه و یخ زده گیلانی
غوره تازه منجمد گیلانی

فلافل نیمه آماده منجمد

یکی از بهترین غذاهای جنوبی فلافل است که درست کردن آن فوت و فن خودش را دارد. فلافل‌های منجمد گیلانی با طعمی اصیل و خاطره انگیز یک ساندویچ خوشمزه برای شام یا ناهار شما است. کافیست چند دقیقه فلافل‌های نیمه آماده را سرخ کنید تا غذای شما آماده شود.
جهت سفارش این محصول کلیک کنید: فلافل نیمه آماده منجمد گیلانی
فلافل نیمه آماده منجمد گیلانی

غذاهای منجمد و آماده گیلانی

صنایع غذایی گیلانی با سالها تجربه در صنعت مواد غذایی، متخصص ارائه محصولات منجمد، غذاهای نیمه‌آماده و آماده با کیفیت بالا و تازه است. محصولات برند گیلانی در تمام فروشگاه‌های سطح کشور به راحتی و با بالاترین کیفیت در دسترس هستند. غذای سالم و تازه و حفظ خواص غذای آماده و نیمه‌آماده اهمیت بسار بالایی در مجموعه گیلانی داشته  و با ارائه غذاهای منجمد IQF برای داشتن رژیمی سالم به کمک شما است.


  1         2         3         4         5      

+