5 فایده نعنا برای سلامتی

5 فایده نعنا برای سلامتی

Share

می توانید برای بهره مندی از خواص بی نظیر نعنا از کنسرو های غذای آماده گیلانی از جمله کنسرو نعنا جعفری سرخ شده گیلانی و همچنین کنسرو خورشت کرفس گیلانی استفاده کنید.

در حالی که خوردن این گیاه فواید زیادی برای سلامتی دارد، تحقیقات نشان می دهد استفاده از آن روی پوست، استنشاق عطر آن یا مصرف آن به صورت کپسول نیز مفید است.

این مقاله نگاهی دقیق‌تر به پنج مزیت علمی نعناع برای سلامتی دارد.

1. سرشار از مواد مغذی

نعناع حاوی مقدار مناسبی از مواد مغذی است.

در واقع، کمتر از 1/3 فنجان نعناع حاوی:
  • کالری: 6
  •  فیبر: 1 گرم
  • ویتامین 12%
  • آهن: 9%
  • منگنز: 8 درصد
  • فولات: 4%

نعناع منبع خوبی از ویتامین A است، یک ویتامین محلول در چربی که برای سلامت چشم و دید در شب بسیار مهم است.

همچنین منبع قوی آنتی اکسیدان است، به ویژه در مقایسه با سایر گیاهان و ادویه ها.

 آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر استرس اکسیداتیو، نوعی آسیب به سلول های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند.

2. دستگاه گوارش را بهبود می دهد

روغن نعناع حاوی ترکیبی به نام منتول است که تصور می‌شود از طریق اثرات آرامش‌بخش آن بر عضلات دستگاه گوارش کمک می‌کند.

یک مطالعه نشان داد که 75٪ از بیمارانی که روغن نعناع را به مدت چهار هفته مصرف کردند، در مقایسه با 38٪ از بیماران در گروه دارونما، دستگاه گوارش را بهبود بخشیدند.

3. می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد

علاوه بر خوردن نعناع، ادعاهایی وجود دارد که استنشاق عطر اسانس های گیاهی می تواند مزایای سلامتی از جمله بهبود عملکرد مغز را به همراه داشته باشد.

یک مطالعه شامل 144 بزرگسال جوان نشان داد که بوییدن عطر روغن نعناع به مدت پنج دقیقه قبل از آزمایش باعث بهبود قابل توجهی در حافظه می شود.

مطالعه دیگری نشان داد که بوییدن این روغن ها هنگام رانندگی باعث افزایش هوشیاری و کاهش سطح ناامیدی، اضطراب و خستگی می شود.

4. علائم سرماخوردگی را بهبود می بخشد

بسیاری از درمان‌های سرماخوردگی و آنفولانزای بدون نسخه حاوی منتول، یک ترکیب اولیه در روغن نعناع هستند.

بسیاری از مردم معتقدند که منتول یک ضد احتقان بینی موثر است که می تواند احتقان بینی را از بین ببرد و جریان هوا و تنفس را بهبود بخشد.

این بدان معنی است که اگرچه منتول به عنوان یک ضد احتقان عمل نمی کند، اما می تواند باعث شود مردم احساس کنند که از طریق بینی راحت تر نفس می کشند.

5. اضافه کردن آسان به رژیم غذایی شما

به راحتی می توانید نعناع را به سالادهای سبز، دسرها، اسموتی ها و حتی آب اضافه کنید. چای نعناع یکی دیگر از راه های محبوب برای گنجاندن آن در رژیم غذایی است.


  1         2         3         4         5      

+