خواص سیر، ۷ خاصیت برتر سیر برای سلامتی

خواص سیر، ۷ خاصیت برتر سیر برای سلامتی

Share

آیا می دانستید که یک فرد به طور متوسط سالانه 10 کیلو سیر مصرف می کند؟

هزاران سال، قبل از اینکه این ادویه برای طعم دادن به غذاهای مورد علاقه شما استفاده شود، به عنوان یک درمان پزشکی در فرهنگ های باستانی استفاده می شد.

تمدن های چینی، مصری و رومی از خواص سیر برای سلامتی استفاده می کردند. ثابت شده است که مصرف سیر فواید سلامتی فوق العاده زیادی برای بدن دارد. بیایید به مهم ترین مزایای سلامتی سیر نگاه کنیم.

چرا سیر برای شما مفید است؟

متخصصان اکنون می دانند که ترکیبات گوگرد موجود در سیر علت اصلی اثرات مفید آن بر سلامتی است.

با برش دادن، خرد کردن یا خرد کردن پیازهای سیر، مواد شیمیایی موجود در آنها به آلیسین تبدیل می‌شوند. آلیسین یک ماده فوق العاده است. با این حال، در حالی که به نظر می رسد این در تئوری درست است، مزایای واقعی استفاده از سیر برای سلامتی چیست؟

۱. سیر به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند

ایمنی بدن شما همان چیزی است که در وهله اول آن را از بیمار شدن باز می دارد و همچنین در مبارزه با بیماری در مواقعی که به آن نیاز دارد کمک می کند. سیر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن برای کمک به پیشگیری از سرماخوردگی و ویروس آنفولانزا می شود. کودکان سالانه شش تا هشت سرماخوردگی می‌گیرند، در حالی که بزرگسالان دو تا چهار سرماخوردگی دارند.

خوردن سیر خام می تواند از سرفه، تب و بیماری های سرماخوردگی محافظت کند. خوردن دو حبه سیر خرد شده در روز بهترین راه استفاده از منافع آن است.

۲. سیر به کاهش فشار خون بالا کمک می کند

سکته مغزی و حملات قلبی دو مورد از مهم ترین نگرانی های سلامتی در سراسر جهان هستند.

فشار خون بالا خطر قابل توجهی برای بیماری قلبی است. تصور می شود که حدود 70 درصد از سکته های مغزی، حملات قلبی و نارسایی مزمن قلبی را ایجاد می کند. فشار خون بالا عامل 13.5 درصد مرگ و میرها در سراسر جهان است. سیر یک ادویه فوق العاده برای کسانی است که از فشار خون بالا یا فشار خون بالا رنج می برند.

با این حال، حتی اگر عاشق سیر نیستید، مصرف مکمل‌های سیر همچنان فواید سلامتی مانند کاهش فشار خون بالا، درمان تب و بسیاری موارد دیگر را برای شما به ارمغان می‌آورد. به خاطر داشته باشید که باید مطمئن شوید که میزان مصرف این مکمل ها به اندازه چهار حبه سیر در روز باشد. قبل از شروع مصرف مکمل ها حتما با پزشک خود صحبت کنید.

می توانید از کنسرو سیر سرخ شده گیلانی استفاده کرده و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

۳. سیر به کاهش سطح کلسترول کمک می کند

کلسترول یک چربی در خون است. دو نوع کلسترول وجود دارد: کلسترول LDL "بد" و کلسترول HDL "خوب". کلسترول LDL بسیار زیاد و کلسترول HDL کافی نمی تواند باعث مشکلات جدی سلامتی شود. نشان داده شده است که سیر سطح کلسترول و LDL را 10 تا 15 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این، خوردن سیر بر سطح HDL یا کلسترول خوب شما تأثیری ندارد. اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید یا از بیماری قلبی رنج می برید، باید سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۴. سیر می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند

فواید سیر برای سلامتی به قلب ختم نمی شود. بنابراین در اینجا دلیل دیگری وجود دارد که بدن شما می تواند از دوز اضافی این عضو خانواده پیاز بهره مند شود. طبق تحقیقات، مصرف سیر تازه می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند. بر اساس مطالعه سلامت زنان ، زنانی که سیر را به طور منظم همراه با سایر سبزیجات و میوه‌ها می‌خورند، 35 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.

۵. سیر دارای خواص آنتی بیوتیکی است

سیر حاوی آلیسین است. آلیسین یک آنتی بیوتیک فعال زیستی است که می تواند به مبارزه با عفونت ها و باکتری های موجود در میخک خرد شده کمک کند. اعتقاد بر این است که آلیسین یک جایگزین مناسب آنتی بیوتیکی است.

۶. سیر از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می کند

سیر دارای آنتی اکسیدان های بالایی است که به جلوگیری از هرگونه آسیب اکسیداتیو در بدن شما کمک می کند. این خواص آنتی اکسیدانی می تواند به پیشگیری از برخی بیماری های شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر کمک کند.

۷. سیر می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد

سیر در قدیم برای کاهش خستگی و افزایش ساعات کار و استقامت کارگران استفاده می شد. همچنین به ورزشکاران المپیک یونان داده شد تا عملکرد ورزشی خود را افزایش دهند.

جهت بهره مندی از منافع بی نظیر سیر و همچنین صرفه جویی در زمان می توانید از غذاهای آماده گیلانی مانند کنسرو سیر سرخ شده منجمد گیلانی در کنار کنسرو آش رشته گیلانی استفاده نمایید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.


  1         2         3         4         5      

+