معرفی بهترین غذاهای کنسروی برای مسافرت

معرفی بهترین غذاهای کنسروی برای مسافرت

Share

استفاده از غذاهای کنسروی برای همه افراد قابل تایید است، اگر از آن دسته افرادی هستید که استفاده از غذای کنسروی برای مسافرت انتخابتان است پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به پاسخ سوالاتی که ممکن است حداقل یکبار در ذهنتان نقش بسته باشد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

استفاده از کنسرو در سفر

دلایل بسیاری برای اینکه از غذاهای آماده کنسروی برای مسافرت استفاده کنیم وجود دارد. یکی از آن‌ها عدم نیاز به قرار دادن کنسرو درون یخچال است. شما می‌توانید کنسروهای انتخابی‌تان را درون کوله‌پشتی، چمدان و هر نوع توشه‌ای که با خود به همراه دارید قرار دهید بدون این که کوچکترین نگرانی‌ای درمورد فاسد شدن آن داشته باشید. البته این بدان معنا نیست که می‌توانید قوطی‌های غذای سفری خود را در معرض گرمای شدید هم بگذارید و همین قدر که در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد برای سلامت آن کفایت می‌کند.

در استفاده از غذای کنسروی برای مسافرت نیازی به استفاده و یا حمل ظروف دیگری نیست. همچنین امروزه با وجود درب آسان باز شو برای کنسروها، باز کردن آن‌ هم به وسایل خاصی نیاز ندارد.

محتویات تمامی کنسروها به نحوی است که خود به تنهایی به عنوان یک وعده غذای اصلی به حساب می‌آید و این مزیت را دارد که برای مصرف آن لازم نیست تا افزودنی دیگری به آن اضافه کنید.

شما در هر شهر و کشوری که باشید می‌توانید از غذای کنسروی استفاده کنید و دسترسی به انواع غذا برای شما مقدور است.

راحتی حمل کنسروها

کنسروها از جمله مواد غذایی هستند که در مقایسه با سایر غذاهای سفری بسیار قابلیت حمل راحت‌تری دارند. برای حمل غذای کنسروی برای مسافرت در سفر بهتر است آن را در یک نایلون پلاستیکی قرار دهید و بعد درون کوله و یا چمدان خود قرار دهید.

تنوع خرید کنسرو در بازار

کنسروها انواع مختلفی دارند و تنوع غذایی بالایی در آن‌ها وجود دارد بنابراین اگر در انتخاب غذا سخت‌گیر هستید امکان آن که از بین انواع آن غذای موردعلاقه خود را بیابید وجود دارد. تمامی مواد غذایی اعم از سبزیجات، خورش‌‌ها، میوه‌ها و ... امروزه در غالب غذای کنسروی برای مسافرت از برند‌های مختلف در دسترس هستند. انواع مختلف کنسروها عبارتند از کنسرو تن ماهی، کنسرو خوارک بادمجان، کنسرو خوراک لوبیا، کنسرو مایه ماکارونی، کنسرو انواع و اقسام خورش نظیر قیمه، قورمه سبزی، فسنجان، انواع آش‌ها، کوکوها و ... همچنین شما می‌توانید کنسروها را به نحوی تهیه کنید که در کنار انواع غذای سفری دیگر را سرو کنید. مانند خورش‌‌های کنسروی و یا ماهی و مرغ و.... را در کنار برنج و یا انواع سالاد نوش جان کنید.

آماده سازی سریع و آسان

اصلی‌ترین مزیت استفاده از غذای کنسروی برای مسافرت امکان آماده‌سازی سریع و آسان آن است. البته با توجه به آن که لازم است تمامی کنسروها را قبل از بازکردن و استفاده از آن حتما به مدت 20 دقیقه در آب بجوشانید لازم است تا به همراه خود اجاق گاز و ظرفی برای قرار دادن کنسرو در آن داشته باشید ولی به تجهیزات زیادی نیاز نیست.

نکات مهم در خرید کنسرو

هنگام خرید غذای کنسروی برای مسافرت و یا غذای سفری لازم است تا نکاتی را مدنظر قرار دهید.

توجه به تاریخ تولید و انقضای کنسرو یکی از مهمترین موارد است. این که ۱ روز از آن گذشته باشد یا 10 روز تغییری در نتیجه‌ی ‌کار ایجاد نمی‌کند و لازم است از خرید چنین کنسروهایی اجتناب کرد.

همچنین توجه داشته باشید که قوطی کنسروی که انتخاب کرده‌اید هیچگونه برآمدگی، سوراخ شدگی، خراش نداشته باشد زیرا در این صورت ممکن است سموم و باکتری به آن نفوذ کرده و باعث فساد آن شده باشند.

هنگام خریداری کنسرو حتما به برچسبی که روی آن چسبیده است مراجعه کنید. در قسمتی که محتویات داخب آن نوشته شده است تمامی مواد را بخوانید تا اگر به ماده‌ای خاص حساسیت دارید و یا آن را دوست ندارید آن کنسرو را انتخاب نکنید.

معرفی انواع غذاهای کنسروی

امروزه غذاهای کنسری از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع کنسرو می‌توان به کنسروهای میوه (کمپوت‌‌ها) و کنسرو سبزیجات (کنسرو ذرت، کنسرو نخود فرنگی، کنسرو سبزیجات مخلوط و ...) اشاره داشت.

با گذشت زمان این تنوع بسط پیدا کرد و امروزه می‌توان انواع و اقسام غذاها را به صورت کنسروی تهیه کرد.

انواع کنسرو تن ماهی در طعم‌های مختلف و یا محلول در آب و یا روغن وجود دارند. تنوع طعم کنسروهای تن ماهی در انواع کنسرو تن ماهی در روغن زیتون، کنسرو تن ماهی در روغن زعفرانی، کنسرو تن ماهی دودی، کنسرو تن ماهی با طعم سیر و سبزیجات و .... وجود دارد.

پس از آن به انواع خورش کنسرو شده می‌رسیم. کنسروهایی نظیر کنسرو خورش قورمه سبزی، کنسرو خورش قیمه، کنسرو خورش فسنجان، کنسرو خورش بامیه، کنسرو خورش کرفس، کنسرو خورش آلو اسفناج، کنسرو قلیه ماهی و ...

در این میان کنسرو انواع خوراک ها نیز نظیر کنسرو خوراک لوبیا چیتی، کنسرو خوراک لوبیا چیتی و قارچ، کنسرو خوراک بادمجان، کنسرو خوراک عدسی، کنسرو کشک بادمجان و ... نیز برای تمامی سلیقه‌ها در دسترس است.

همچنین برخی از برند‌ها انواع خورش بدون گوشت را برای مصرف گیاه‌خواران و یا کسانی که در مصرف پروتئین و یا گوشت و مرغ منع شده‌اند به تولید رسانده‌اند.

جمع بندی:

تا به این جا نکاتی را در مورد کنسروها، نحوه آماده‌سازی آن‌ها، موارد استفاده آن‌ها به عنوان غذای سفری، انواع آن‌ها و تنوعی که در تولیدات کنسرو وجود دارد، نکات قابل توجه در هنگام خرید و ... را مورد بررسی قرار دادیم.

کنسرو‌ها از جمله کارآمدترین مواد غذایی تولید شده به خصوص در شرایطی مانند سفر و یا شرایط بحرانی مانند جنگ و یا کمبود غذا هستند و تا به امروز در این موارد توانستند کمک بزرگی به رفع گرسنگی و حتی نجات جان انسان‌ها باشند.

استفاده از آن‌ها به عنوان یک غذای دائمی توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است به علت وجود نمک و یا مواد نگهدارنده در برخی از آن‌ها برای بیمارانی که دچار فشار خون هستند مشکلی ایجاد شود و یا فرد سالم را به فشار خون مبتلا سازد، اما شما می‌توانید در مواقعی که زمان و یا شرایط لازم برای آشپزی را ندارید از برند‌های معتبر تولید کننده این محصولات غذایی استفاده کنید و نیازتان به غذا را رفع نمایید.


  1         2         3         4         5      

+